Zobacz wideo: Egzaminy gimnazjalne - drugi dzień
ODPOWIEDZI:
Zadanie 1
B. 270
Zadanie 2
B. 18%
Zadanie 3
A. 0,5
Zadanie 4
A. 2/5n-16
Zadanie 5
A. Ala.
Zadanie 6
A. 4,2
Zadanie 7
B. 1 - Poznań, 2 - Olsztyn, 3 - Łódź, 4 - Katowice.
Zadanie 8
D. dolnośląskie i podkarpackie
Zadanie 9
C. równomiernie obie półkule.
Zadanie 10
D. 7 godzin 20 minut
Zadanie 11
C. przylądku Morris Jesup.
Zadanie 12
D. +6 μC
Zadanie 13
A. tętnicą płucną, naczyniami włosowatymi płuc, żyłą płucną do lewego przedsionka serca.
Zadanie 14
A. natlenowana od serca do komórek ciała.
Zadanie 15
D. zmiany, jakie zachodzą w sercu podczas jego pracy.
Zadanie 16
C. Czy barwa światła ma wpływ na wzrost siewek rzodkiewki?
Zadanie 17
B. mitochondriów.
Zadanie 18
C. 30 u
Zadanie 19
D. 4 : 1
Zadanie 20
C. dysocjacja.
Zadanie 21
B. H3PO4
Zadanie 22
A. I
Zadanie 23
D. W probówkach II i IV znajdują się roztwory o odczynie obojętnym.
Zadanie 24
A. Ω
Zadanie 25
C. 54 cm2
Zadanie 26
1. fotosynteza
2. odżywianie
3. oddychanie
4. spalanie
Zadanie 27
Odpowiedź: Bakterie i grzyby
Zadanie 28
W marcu wykonano 300 minut rozmów
W ramach promocji wykonano 120 minut
Pan Kowalski zapłacił w marcu za: 180 minut
Wysokość rachunku: W = (Abonament C) + (Liczba minuty x Koszt w taryfie C)
W= 80 + 180 x 0,60 = 188
Odpowiedź: Rachunek Pana Kowalskiego w marcu wyniesie 188 zł.
Zadanie 29
Która z taryf jest korzystniejsza C czy D, jeśli klient rozmawia w miesiącu nie mniej niż 200 minut, czyli 200 minut lub więcej?
Jeśli rozmawia 200 minut
C: 80 + 200 x 0,6 = 200 zł
D: 120 + 200 x 0,4 = 200 zł
Jeśli rozmawia 300 minut
C: 80 + 300 x 0,6 = 260 zł
D: 120 + 300 x 0,4 = 240 zł
Odpowiedź: Korzystniejsza jest taryfa D, w sytuacji gdy miesięczny czas połączeń wyniesie więcej niż 200 minut
Zadanie 30
Należy porównać oferty:
y - miesięczna liczba minut połączeń
A - miesięczna liczba minut połączeń w taryfie A
A = 20 + 1,10 x y
B - miesięczna liczba minut połączeń w taryfie B
B = 40 + 0,75 x y
Z zadania wynika, że A powinno być bardzie korzystne od B czyli A > B, wówczas otrzymujemy nierówność:
A > B
20 + 1,10 x y > 40 + 0,75 x y
1,35 x y > 20
y > 14,814
Odpowiedź:14 minut.
Zadanie 31
HOLANDIA - uprawy polderowe - obszary depresyjne
ISLANDIA - elektrowie geotermalne - gejzer
WŁOCHY - winnica - klimat śródziemnomorski
Zadanie 32
Za pomocą woltomierza Jacek zmierzył napięcie na oporniku, a za pomocą amperomierza natężenie prądu elektrycznego
Zadanie 33
Natężenie prądu elektrycznego wzrosło. Opór elektryczny opornika nie zmienił się. Moc opornika wzrosła 4 razy.
Zadanie 34
praca - dżul - J
moc - wat - W
opór - om - Ω
napięcie elektryczne - wolter - V
natężenie prądu elektrycznego - amper - A
Zadanie 35
Dane:
rk = 0,5 cm - promień kuli koralika
rpw = 1 cm - promień podstawy walca
h = 6 cm - wysokość walca
Szukane:
Vk - objętość jednego koralika
Vw - objętość jednego walca
Vk = 4/3 x pi x (1/2)do potęgi trzeciej = 4/3 x1/8 x p = 1/6 pi
Vw= pi x 1 do potęgi drugiej x 6 = 6pi
2 x Vw = 12pi
12 pi : 1/6pi = 72
Odpowiedź:Z dwóch kawałków modeliny można ulepić 72 koraliki.
Zadanie 36
2 Mg + CH3COOH = (CH3COO)2^ Mg + H2
nazwy nad prawą probówką - należy wpisać wodór
obok prawej probówki - należy wpisać octan magnezu
CZĘŚĆ MATEMATYCZNO PRZYRODNICZA - ARKUSZ EGZAMINACYJNY (PDF)
ODPOWIEDZI DO CZĘŚCI MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZEJ (PDF)
Czy dzisiejszy test był trudny? Jakie zadania sprawiły największą trudność? Zapytaliśmy o to uczniów Gimnazjum nr 11 przy Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 15 w Poznaniu:
- Najtrudniejsze było zadanie dotyczące obiegu dwutlenku węgla w przyrodzie - twierdzi Krzysztof Wąż - Sądzę jednak, że z testu uzyskam wynik minimum 35 punktów - dodaje
Podobnego zdania jest więcej osób, jednak najgorszą sławą cieszyły wśród uczniów zadania z fizyki. - Najgorsze do obliczenia było zadanie z fizyki, pozostałe zadania, w szczególności część zamknięta była prosta - mówi uczennica Gimnazjum nr 12 Paulina Żurek
Tą opinię podziela również inna uczennica tej szkoły:
- Według mnie test nie był trudny, jednak najwięcej trudności sprawiło mi zadanie otwarte z fizyki - twierdzi Adrianna Żurek - Myślę jednak, że łącznie uzyskam przynajmniej 40 punktów.
Większość uczniów pytanych o opinię o egzaminie zgodnie twierdzi, że część matematyczno przyrodnicza była w tym roku wyjątkowo łatwa.
- Dzisiejszy test był w moim odczuciu dużo prostszy niż wczorajszy - twierdzi uczennica 3c, Alicja Flaczyńska.
Już jutro gimnazjaliści zmierzą się z ostatnim etapem egzaminu - częścią językową.
Jak oceniasz część matematyczno - przyrodniczą? Zagłosuj w sondzie, skomentuj egzamin!
Zobacz nasz serwis:**Wszystko o egzaminie gimnazjalnym**
Zobacz egzamin z części matematyczno - przyrodniczej w roku 2010:
Egzamin gimnazjalny 2010 - część matematyczno - przyrodnicza (PDF)
Część matematyczno - przyrodnicza 2010: odpowiedzi (PDF)
Czytaj też:
Egzaminy gimnazjalne - część humanistyczna
Przed nauką do egzaminu można wytrenować swoją pamięć
Daty egzaminów, punktacja i inne podstawowe informacje - sprawdź!
Od przyszłego roku nowy egzamin gimnazjalny będzie 'małą maturą'
Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o egzaminach, ale boicie się zapytać - sprawdźcie!
Nie tylko o niedźwiedziach, które mieszkały w minizoo w Lesznie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?