Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowe wytyczne w sklepach: klienci bez maseczek nie będą obsługiwani. Ikea wydała komunikat, Tesco i Biedronka zmieniają zasady obsługi

Ewa Łabno
Ewa Łabno
123rf
Ikea wydala komunikat, w którym poinformowała swoich klientów, że osoby niestosujące się do obowiązku zakrywania ust i nosa nie będą obsługiwane. Podobną decyzję podjęła sieć Tesco, klienci nie spełniający tego wymogu spotkają się z odmową obsługi. Pracownicy Biedronki również otrzymali nowe wytyczne do obsługi klientów.

Rozporządzenie Rady Ministrów z 7 sierpnia br. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii, przedłużyło obowiązek zakrywania ust i nosa w obiektach handlowych lub usługowych, placówkach handlowych lub usługowych i na targowiskach. Obowiązek można wypełnić przy pomocy odzieży lub jej części, maski, maseczki, przyłbicy albo kasku ochronnego.

W ostatnim czasie zaobserwować można spore rozluźnienie oraz lekceważenie przepisów. Ministerstwo Zdrowia zdecydowało, że zwolnienie z obowiązku zakrywania nosa i ust będzie dotyczyć ściśle określonych przypadków. Z przepisów zniknął szeroki wyjątek, który - zgodnie z rozporządzeniem z 19 czerwca - przewidywał zwolnienie z obowiązku osoby, "która nie może zakrywać ust lub nosa z powodu stanu zdrowia".

W związku z rozporządzeniem z 7 sierpnia obowiązku nie stosuje się m.in. w przypadku dziecka poniżej 4. roku życia oraz osoby, która nie może zakrywać ust lub nosa z powodu np. całościowych zaburzeń rozwoju, zaburzeń psychicznych, a także niepełnosprawności intelektualnej. Przepisy będą obowiązywać do odwołania.

Ikea zareagowała na nowe przepisy

Ikea poinformowała swoich klientów we wpisie na Facebooku, że osoby, które nie stosują się do nowych wytycznych Ministerstwa Zdrowia, nie będą obsługiwane.

"Szanowni Klienci, na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 sierpnia 2020 r. Rozdział 3, par. 24 zasłanianie ust i nosa na terenie sklepu IKEA jest obowiązkowe. Osoby nie stosujące się do tego wymogu, poza osobami zwolnionymi na mocy obowiązujących przepisów prawa, nie będą obsługiwane. Dbajmy o siebie nawzajem!" - czytamy.

TVN24 zapytał inne sieci handlowe o reakcje na nowe przepisy i odpowiedź Ministerstwa Zdrowia na pismo ZPP.

"Bezpieczeństwo naszych klientów i pracowników było i jest dla nas najważniejsze. Dlatego poinformowaliśmy już naszych pracowników o nowych wytycznych dotyczących noszenia maseczek przez klientów i uczuliliśmy ich na tę kwestię" - Danuta Pawłowska, dyrektor działu BHP w sieci Biedronka

Z odmową obsługi mogą się spotkać klienci sieci Tesco: "W Tesco stosujemy się do zaleceń Ministerstwa Zdrowia, a pracownicy sklepów otrzymali informację, że powinni reagować na brak zasłaniania ust i nosa przez klientów, prosząc ich uprzejmie o spełnienie wymogu. Pracownicy otrzymali również informację, że - zgodnie z cytowaną odpowiedzią Ministerstwa Zdrowia - mogą odmówić obsługi klientom, którzy po wielokrotnych prośbach nadal nie stosują się do obowiązujących przepisów" - poinformowało biuro prasowe sieci Tesco.

MASKI FFP2 ORAZ KN95 Z FILTREM, PRZYŁBICE, ŚRODKI DO DEZYNFEKCJI, OKULARY I INNE PRODUKTY PROFILAKTYCZNE PRZECIWKO WIRUSOM I BAKTERIOM >> Sprawdź w naszym sklepie <<

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Nowe wytyczne w sklepach: klienci bez maseczek nie będą obsługiwani. Ikea wydała komunikat, Tesco i Biedronka zmieniają zasady obsługi - Gazeta Wrocławska

Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto