Przetarg został ogłoszony 27 czerwca, do dzisiaj nie ma rozstrzygnięcia. Jednym z tego powodów był spór z jednym z oferentów - Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy chciał, żeby parkometry pracowały w technologii internetowej 5G.
Spór poszedł o technologię 5G
Doszło jednak do sporu z jednym z oferentów - właśnie o technologię 5G. Firma uznała, że nie jest to równe traktowanie składających oferty i zwróciła się di Krajowe**j Izby Odwoławczej.** Ta przyznała firmie rację, więc drogowcy musieli zmienić zasady przetargu. Nie ma już wymogu technologii 5G, jest natomiast zapis, o technologii transmisji niezbędnej do sprawnego działania. Odwołanie zawierało też inne elementy, które z pierwszym dniem września br. znalazły się w nowej specyfikacji.
Zamówienie zakłada dostawę 326 parkomatów z ich serwisowaniem z możliwością rozszerzenia o kolejne 150. Pierwsze 326 parkomatów ma się pojawić do 124 dni od momentu podpisania umowy. Terminu podpisania umowy nikt nie zna. Otwarcie ofert zaplanowano na listopad - to już trzeci termin.
ZDMiKP jest oszczędny w komentarzach
- Postępowanie w toku - stwierdza Tomasz Okoński, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.
Z założenia, o którym informują drogowcy, rozszerzenie SPP ma przede wszystkim ograniczać ruch samochodowy w ścisłym centrum Bydgoszczy.
W ubiegłym roku Rada Miasta podjęła decyzję o rozszerzeniu bydgoskiej Strefy Płatnego Parkowania. Będzie w niej teraz ponad 5000 miejsc do zaparkowania aut. Do nowej strefy włączone zostaną m.in. obszary znajdujące się na Okolu, Wilczaku, Bielawach i Babiej Wsi.
Okoński stwierdza: - Przeprowadziliśmy analizę obszaru planowanej strefy SPP pod kątem uspokojenia ruchu, ograniczenia prędkości oraz wprowadzenia udogodnień dla pieszych i rowerzystów.
Zmianę organizacji ruchu wprowadzono na 70 ulicach miasta. To przeniesienie miejsc postojowe z chodników na jezdnie, wprowadzono ulice jednokierunkowe, na na wielu trasach ograniczono prędkość do 30 km/h.
Nowe parkometry mają być nowocześniejsze i bardziej funkcjonalne niż te działające obecnie. Pozwolą na płacenie nie tylko gotówką ale też kartą. Będzie w nich można również wnieść opłatę dodatkową za brak biletu. Zasilanie będzie odbywało się przez akumulatory i panele słoneczne.
Nowe urządzenia wydadzą też bilety na wskazany przez kierowcę numer rejestracyjny pojazdu. To pozwoli w przyszłości na zdalne sprawdzanie, czy auta w strefie mają opłacony postój.
W ramach usługi przygotowany zostanie jeszcze nowy e-sklep, który pozwoli mieszkańcom w łatwiejszy i szybszy sposób zakup abonamentu w strefie płatnego parkowania.
Oni dostali się do Europarlamentu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?