Wirtualny celebryta promuje Warmię i Mazury w sieci
Wybór MiKo nawiązuje do historycznej, prawdziwej postaci Mikołaja Kopernika, który przez większość swojego życia był związany z Warmią.
Narracja na profilu jest pierwszoosobowa, a profil MiKo ma lifestylowy charakter. Pokazywanie codziennego, aktywnego życia w naszym regionie ma za zadanie zbudować wokół MiKo społeczność przyjaznych mu osób, które jednocześnie będą jego ambasadorami. Takie podejście uwiarygodni osadzenie MiKo w regionie i ekosystemie wartości, takich jak: zdrowe życie na Warmii i Mazurach, aktywność społeczna i sportowa, naturalne produkty, regionalne atrakcje czy inne wydarzenia.
Grupa odbiorców MiKo to przede wszystkim ludzie młodzi (18+), którzy wśród odbiorców dotychczasowych działań dotyczących Funduszy Europejskich w regionie stanowią 9 proc. w grupie wiekowej 18-24, 23 proc. w grupie 25-34 i 26 proc. w grupie 35-44 (najliczniej reprezentowanej). A to właśnie młodzi ludzie mają największą otwartość na nowinki w social mediach.
- Koncentrując się tylko na tych trzech grupach wiekowych, mamy olbrzymi potencjał odbiorców do pozyskania. Najmłodsza grupa - czyli generacja Z, jest dla nas szczególnie ważna bo właśnie weszła na rynek pracy i za chwilę zacznie go kształtować - mówi marszałek województwa Marcin Kuchciński.
Według danych z badania rozpoznawalności i wiedzy o Funduszach Europejskich w społeczeństwie polskim w województwie warmińsko-mazurskim z Instagrama korzystało 25 proc. użytkowników mediów społecznościowych w regionie. Była to trzecia z kolei najpopularniejsza platforma społecznościowa, po YT i Facebooku. Autorzy badania rekomendowali utworzenie profilu na Instagramie jako jednego z działań zwiększających zasięg komunikacji o Funduszach Europejskich.
Źródło: warmia.mazury.pl
Zobacz również:
Zasady głosowania w wyborach europejskich 9 czerwca
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?